後生には此の刀を・つえとたのみ給うべし - In the next life you should use this sword as your staff.




本文
 
殿の御もちの時は悪の刀・今仏前へまいりぬれば善の刀なるべし、譬えば鬼の道心をおこしたらんが如し、あら不思議や不思議や、後生には此の刀を・つえとたのみ給うべし
 
弥源太殿御返事[善悪二刀御書]
(1227頁)
 文永11年
通解(意訳)
 
 あなたが供養された二振りの名刀は、お持ちの時は人を殺める悪の刀であったが、今は仏前にきたのであるから、法華経の行者であるあなたを護り、過去の悪業を消滅させる
善の刀となったのである。
例えるならば、鬼が仏道心を発したようなものである。まことに不思議なことである。
来世では、この善刀悪道に堕ちないように支える杖として、頼りにしなさい。
 
 
English Translations


" The Swords of Good and Evil "

 
 While you wore it at your side, it was an evil sword, but now that it has been offered to the Buddha, it has become a sword for good, just like a demon who conceives a desire to attain the Buddha way.
 How wondrous, how wondrous! In the next life you should use this sword as your staff.
 
"The Writings of Nichiren Daishonin", Vol.1, p 451

Interpretation (liberal translation)
 
Two excellent swords for which you held a service for Nichiren were a swords of the evil only to murder a person.
However, it just changed into a sword of the goodness which protects you who are an ascetic of a Lotus Sutra and erases a sin in your past.
If it's compared, a demon issued a Buddhistic austerities heart, and it was a demon of goodness.
How wondrous !
This goodness sword will be staff of the purpose which doesn't fall in a bad road in your next  life.



参考文献:「御書をひもとく」「英語で学ぶ御書」 第三文明社
Bibliography : "The Writings of Nichiren Daishonin"
"The Record of The Orally Transmitted Teachings"



御書をひもとく
英語で学ぶ御書
The Writings of NICHIREN DAISHONIN Vol.1
The Writings of NICHIREN DAISHONIN Vol.2



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