自とは始なり速成就仏身の身は終りなり始終自身なり - The word “Since” (ji [which also means self or freely]) marks the beginning of the verse section, and the words “quickly acquire the body (shin) of a Buddha” mark the end.




本文
 
自とは始なり速成就仏身の身は終りなり始終自身なり
御義口伝・寿量品廿七箇の大事
第廿二自我偈始終の事
(759頁)
通解(意訳)
 法華経寿量品第十六にある、『自我得仏来(じがとくぶっらい)』の「自」とは、『自我偈(じがげ)』の始めの文字であり、『速成就仏身(そくじょうじゅぶっしん)の「」が終わりの文字である。この始めと終わりの文字を合わせて『自身』となり、その間の文字は「仏の生命を賛嘆する」という内容である。
 従って『自我偈』とは、始めから終わりまで一貫して「自身の仏の生命を讃えているのである。

English Translations

Chapter Sixteen: The Life Span of the Thus Come One "
Twenty-seven important points
Point Twenty-two, on the beginning and end of the Jigage section

 The word “Since” (ji [which also means self or freely]) marks the beginning of the verse section, and the words “quickly acquire the body (shin) of a Buddha” mark the end. The beginning and end are “since” and “body,” which make up ji-shin (oneself). The words that are in between represent the receiving (ju) and use () [of the boundless benefits inherent in oneself].
 Hence the Jigage section represents “the body [inherently endowed with boundless benefits] that is freely received and used” (ji-ju-yū-shin), or the Buddha of limitless joy.

" The Record of The Orally Transmitted Teachings " Part 2, p. 140 - 141
[ --- ] is liberal translation.



参考文献:「御書をひもとく」「英語で学ぶ御書」 第三文明社
Bibliography : "The Writings of Nichiren Daishonin"
"The Record of The Orally Transmitted Teachings"



御書をひもとく
英語で学ぶ御書
The Writings of NICHIREN DAISHONIN Vol.1
The Writings of NICHIREN DAISHONIN Vol.2



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